(Arbeidsmarkt)communicatie

EVP (Employee Value Proposition)
Een realistisch, sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk is gebouwd op een goede Employee Value Proposition (EVP). Wat heeft je organisatie je (potentiële) werknemers te bieden, in termen van werknemerswaarden?  Waarom werken zij voor je organisatie? Wat maakt het dat collega’s blijven of gelukkig zijn? Door diverse factoren en waarden inzichtelijk te krijgen en bewust te benoemen zet je je organisatie op de kaart met een krachtig, authentiek en aantrekkelijk bedrijfsimago. Hierdoor til je de kwaliteit van je sollicitaties naar een hoger niveau en zullen deze waarden doorslaggevend worden in de keuzes van jouw (potentiële) werknemer. HUB! helpt je graag bij het ontdekken, uitwerken en toepassen van deze werknemerswaarden en legt daarmee een uitstekende basis voor het creëren van je werkgeversmerk. Daarnaast helpt het ook de juiste werknemers binnen je organisatie te houden. Een win-win situatie dus!

Vacatureteksten (her)schrijven
Meer aandacht geven aan het schrijven van een vacature? Doen! Het is een uithangbord voor je bedrijf en daarmee je werkgeversmerk. Een vacature kan je (werkgevers)merk positief beïnvloeden en versterken; het blijft vaak weken zichtbaar en wordt door diverse personen gelezen. Daarnaast scheelt een goede vacaturetekst vaak veel tijd in het selectieproces (pre-selectie) en daarom besteden wij van HUB! hier bewust aandacht aan.

Door middel van een goede vacature intake proeven we de cultuur van het organisatie en gaan we achterhalen wat de inhoud van de functie daadwerkelijk is. Ook kijken we naar de visie voor de toekomst en passen hier de tekst op aan. Door vervolgens een vacaturetekst herkenbaar voor je doelgroep en passend bij je organisatie op te stellen, vindt de eerste selectie van potentiële kandidaten al plaats tijdens het lezen. We gaan namelijk niet voor kwantiteit, maar kwaliteit. Liever 3 gekwalificeerde kandidaten met een goed potentieel, dan 30 mogelijk niet passende kandidaten.

Één vacaturetekst is niet basis voor je werkgeversmerk, maar een mooie bijdrage. Creëer een sterk werkgeversmerk dat bijdraagt aan het binnenhalen en behouden van talent: investeer blijvend in arbeidsmarktcommunicatie!

Een keer kennismaken en praten over de mogelijkheden?
Dat kan, bel of mail Lucienne!

■ 0523-208145
■ lucienne@hubhardenberg.nl